شنبه, 5 فروردين 1396 :: Saturday, 25 March 2017
کد خبر: 90504
اتاق نرم افزار و فناوری/

کارپینو، اسنپ یا تپسی کدام ارزانترند؟

مدیر عامل اولین اپلیکیشن موبایلی درخواست آنلاین تاکسی گفت: کلیه مزیتهای رقابتی با اسنپ و تپسی را داریم و تنها باید جای ما در جامعه باز شود تا مردم به این مزیتها پی ببرند.
اتاق خبر 24

احسان جهانی، با اشاره به فعالیت یک سال و نیمه تیم «کارپینو» بر روی ایجاد بستر حمل‌ونقل آنلاین درون شهری اظهار کرد: بستر ما چیزی کمتر از اسنپ و تپسی ندارد و با اینکه دیرتر از آنها کار را شروع کردیم قادر هستیم ظرف چند ماه آینده به سطح آنها برسیم.

مدیرعامل کارپینو با تأکید بر اینکه ما اولین بستر درخواست تاکسی آنلاین با مجوز شهرداری و سازمان تاکسیرانی هستیم، گفت: مزیت و نقطه رقابتی ما با دیگر فعالان این بخش در بازار، داشتن لایسنس رسمی از نهادهای مربوط به حمل‌ونقل شهری است و همین باعث ایجاد امنیت خاطری در ذهن مردم و مسافران می‌شود.

وی درباره اینکه مجوز انحصاری شما نهایتا منجر به کاهش قیمت کرایه‌های تاکسی در سطح شهر به اندازه اسنپ و تپسی خواهد شد؟، گفت: قطعا نگاه رقابتی برای بقاء در بازار خواهیم داشت اما تکیه ما تنها بر بحث قیمت و کرایه‌ها نیست زیرا معتقدیم با ایجاد راهکارهای نوآورانه می‌توانیم نقطه جذابیت ایجاد کنیم و در رقابت پیروز باشیم.

او افزود: البته باید بخشی از سوال شما را اصلاح کنم زیرا ما مجوز انحصاری از شهرداری نداریم بلکه نخستین شرکتی هستیم که توانستیم مجوز حمل‌ونقل ترافیک شهری را دریافت کنیم و لذا ممکن است در آینده مجوزهای بیشتری برای فعالیتهای مشابه صادر شود.

جهانی در پاسخ به این سوال که مردم تجربه حمل‌ونقل شهری با تاکسی را دارند اما اغلب از اخلاق رانندگان تاکسی و نحوه برخورد آنها راضی نیستند و همین موضوع در کنار نرخ پایین اسنپ و تپسی عاملی بر موفقیت زود هنگامشان شد؛ گمان نمی‌کنید این ذهنیت بد مردم باعث کاهش بهره‌وری شما در مقابل سایر فعالان حوزه شود؟، گفت: قطعا این موضوع وجود داشته است و خودمان به عنوان یک شهروند نمی‌توانیم رد کنیم اما موضوعی که مطرح است، لطمه خوردن عده‌ای از صاحبان کسب‌وکار سنتی در قبال استارت‌آپهای جدید است.

مدیر کارپینو افزود: سرمایه‌گذاری در این حوزه قطعا برای ما پرریسک بود اما ترجیح دادیم برخلاف دیگر شرکتها که به سمت بکارگیری خودروهای شخصی رفتند، به سمت استفاده از خودروهای دارای مجوز حمل‌ونقل شهری برویم و کار قانونمند انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: قطعا سرمایه‌گذاری در این زمینه مزایای زیادی در مقابل خودروهای شخصی دارد اما برای چالشی هم که گفتید برنامه‌های آموزشی مختص رانندگان تاکسی داریم تا براساس معیارهای ما غربالگری شوند و قطعا پس از آزمونهای روانشناسی که می‌گیریم، آن دسته از رانندگانی که امتیاز لازم را کسب نکنند نمی‌توانند وارد کارپینو شوند.

جهانی گفت: این موضوع یکی از موارد شرط شده بین ما و تاکسیرانی بود تا براساس پروتکلهای خاص اقدام به جذب راننده کنیم تا کیفیت سیستم رقابتی باشد. با این حال باید کمی زمان داد تا کارپینو جای خود را در جامعه باز کند و مردم به مزیتهای رقابتی آن پی ببرند.

منبع : بادیجی

انتهای پیام
اتاق خبر انتها

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.