شنبه, 5 فروردين 1396 :: Saturday, 25 March 2017
کد خبر: 78928

مصرف داروی آرتروز سبب رشد مجدد موها می شود

مصرف داروی tofacitinib آرتریت سبب رشد مجدد مو می شود. با این حال، این دارو دارای عوارض جانبی است. استفاده طولانی مدت از tofacitinib با توجه به گزارش شرکت سازنده آن، باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت های جدی و همچنین پارگی معده و روده می شود.
مصرف داروی آرتروز سبب رشد مجدد موها می شود اتاق خبر 24

در بیماری موسوم به alopecia universalis که در آن سیستم ایمنی بدن افراد به فولیکول های مو حمله می کند و منجر به از بین رفتن مو در کل بدن می شود؛ اما این مرد و زن پس از مصرف داروی tofacitinib آرتریت، شاهد رشد مجدد مو در پوست سر، ابرو و در زیر بغل خود می شوند.

با این حال، این دارو دارای عوارض جانبی است. استفاده طولانی مدت از tofacitinib با توجه به گزارش شرکت سازنده آن، باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت های جدی و همچنین پارگی معده و روده می شود.

با این حال، این یافته های جدید برای بیماران امیدواری ایجاد می کند. دکتر دوریس دی، متخصص پوست در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک، که در این مطالعه شرکت نداشت، بیان کرد: «از دست دادن مو واقعا اعتماد به نفس را تحت تاثیر قرار می دهد. با مطالعه چگونگی اثرگذاری tofacitinib، محققان بهتر می توانند درک کنند چه نقصی موجب می شود که  افراد ریزش مو را تجربه کنند و سپس قادر به توسعه درمان های جدید با اثرات جانبی کمتری خواهند بود.»

انتهای پیام
اتاق خبر انتها

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.