جمعه, 30 تير 1396 :: Friday, 21 July 2017
کد خبر: 57737

این عادات شما را پیر می‌کند

شکی نیست که پیری روندی اجتناب ناپذیر است، اما با رعایت نکاتی می‌توان از سن واقعی خود احساس رضایت بیشتری داشت و حتی احساس جوانی کرد.  
اتاق خبر 24

در ادامه می‌آموزید که چگونه احساس شادابي بيشتري داشته باشيد و عادت‌هايي را که باعث مي شود ظاهر شما پيرتر شود، کنار بگذاريد.

 

خواب خروپف

دير خوابيدن
دير خوابيدن و کمبود خواب باعث مي شود شما ظاهر پيرتري پيدا کنيد. کمبود خواب باعث ايجاد پف چشم و افتادگي و خستگي پلک‌هاي چشم مي شود.

 

کم‌تحرکي و ورزش نکردن

اين عادت اشتباه را کنار بگذاريد و روزانه ورزش کنيد. ورزش ميزان کورتيزول را کاهش مي دهد و ميزان توليد هورمون‌هاي مفيد مانند تستوسترون را افزايش مي دهد. علاوه بر آن فشار خون بالا را کنترل مي‌کند و خلق و خو را بهبود مي بخشد. روزانه ۳۰ دقيقه ورزش توصيه مي شود.

 

شيريني

تمايل به خوراکي‌هاي شيرين

مصرف زياد قند روند پيري قسمت‌هاي مختلف بدن را افزايش مي‌دهد. مصرف قند زياد نه تنها باعث افزايش وزن مي شود، بلکه خطر بروز بيماري ديابت و حتي ناراحتي پوستي به ويژه آکنه و چين و چروک را افزايش مي دهد.هنگام مصرف قند، روندي به نام گليکيشن (glycation) رخ مي دهد. در اين روند، قند در جريان خون به پروتئين‌ها مي چسبد و مولکول‌هاي جديد به نام (AGES) ايجاد مي‌کند که پوست را آسيب پذير مي کند. در صورت تمايل به خوردن شيريني، از شکلات تلخ با قند پايين استفاده کنيد.خوابيدن به روي شکم و تماس پوست صورت با بالشت‌هايي از جنس کتان، کلاژن‌هاي پوست را مي شکند و چين و چروک‌هاي دائمي به وجود مي آورد.

 

 

دود سيگار

 

سيگار کشيدن

هرچه زودتر، استعمال دخانيات را کنار بگذاريد تا طول عمرتان افزايش يابد. نتايج تحقيقات نشان مي دهد، افراد سيگاري که در ۳۵ سالگي سيگار را ترک مي کنند نسبت به افرادي که سيگار کشيدن خود را ادامه مي دهند، ۸ سال بيشتر عمر مي کنند.دود سيگار، باعث رهايي راديکال‌هاي آزاد مي شود و خطر بروز هر نوع بيماري از جمله سرطان، بيماري قلبي، اختلال مشاعر و مرگ زودرس را افزايش مي دهد.

 

چشم

ماليدن چشم

اگر مي خواهيد ظاهر جواني داشته باشيد، چشم‌هاي خود را نماليد، زيرا اين امر به تدريج باعث شکسته شدن کلاژن و در نهايت چين و چروک و شکسته شدن مويرگ‌ها مي شود.براي تسکين درد چشم و التهاب، به جاي ماليدن چشم مي توانيد دو کيسه چاي سبز را پس از دم کردن چاي و خنک شدن آن، به مدت ۱۰ دقيقه روي چشم بگذاريد. استفاده از کرم‌هاي حاوي ويتامين K و D و رعايت يک برنامه غذايي معتدل موثر است.

 

چاقی

 

تغيير پي در پي وزن

با حفظ يک وزن مناسب جوان بمانيد. کاهش و افزايش متوالي وزن، خطر بيماري قلبي و ديابت را افزايش مي دهد.

 

خوابيدن روي شکم

اين طرز خوابيدن به پوست صورت آسيب مي رساند. تماس پوست صورت با بالشت‌هايي از جنس کتان، کلاژن‌هاي پوست را مي شکند و چين و چروک‌هاي دائمي به وجود مي آورد.بر اثر اختلال در گردش خون اين قسمت از صورت که به سمت بالش قرار دارد، پوست قادر به بازسازي نيست لذابراي حفظ ظاهر جوان پوست به پشت يا پهلو بخوابيد.

 

 

استرس

 

 

کنترل نکردن استرس

استرس حاد با بيماري‌هاي متعددي ارتباط دارد؛ از جمله بيماري قلبي عروقي، آسم و اختلال خودايمني، بنابراين با کاهش استرس مي توانيد از بروز اين خطرات پيشگيري کنيد.

 

نداشتن برنامه غذايي سالم

خوردن هله هوله يا غذاهاي آماده و سرشار از نمک، چربي و کلسترول به تسريع روند پيري و چاقي مفرط منجر مي شود. با افزايش وزن، خطر بروز بيماري قلبي و عروقي و ديابت نيز افزايش مي يابد.اجتناب از خوردن غذاهاي آماده و رو آوردن به غذاهاي سبوس دار خطر بروز بيماري‌ها را کاهش مي دهد. اسيد چرب امگا ۳ موجود در ماهي‌هاي چرب مانند سالمون و تن، گردو و دانه کتان، التهاب بدن را کاهش مي دهد و در حفظ سلامت پوست نقش مهمي دارد سعي کنيد بدي‌هاي ديگران را فراموش کنيد و کينه اي نباشيد؛ در غير اين صورت به تدريج احساس فرسودگي خواهيد کرد.

 

آب خوردن

نوشيدن ناکافي آب

افزايش ميزان مصرف آب کليد جواني است. آب براي حفظ رطوبت پوست و رسيدن ماده مغذي لازم به پوست مهم است. کمبود آب باعث خشکي، کشيدگي و پوسته پوسته شدن پوست مي شود که به فرد ظاهري مسن مي دهد. پوست خشک، حالت ارتجاعي کمتري دارد و به چين و چروک مستعدتر است.

انتهای پیام
اتاق خبر انتها

افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.